sannidizzy

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Bloggpaus

Av Sanni - 11 juni 2011 22:04

Nu tar vi en bloggpaus.. Inget särskilt alls kommer hända i sommar och hundträning är inte nr 1 på min lista för tillfälle. Det är så mycket annat som händer i mitt liv just nu och det får mig att känna mig värdelös på allt, även hundträning. Är less på att min bhk är den sämsta i världen, less på att jag inte har körkort och kan åka till den andra som ligger längre bort. Less på att jag absolut inte har någon att träna med eller bolla idéer med.. Och jag är less på att jag redan är fast på lydnads 1:ans moment. Har haft Vilda i 3 år och kommer itne längre fram.
Hundträningen kommer INTE lika på is under sommaren dock, här ska det tränas lite lydnad och vi ska spåra osv. För ska satsa på tävlingar i höst.
Men för det mesta kommer vi nog bada, leka och bara ha skoj tillsammans.
Kanske min lust kommer tillbaka snart, vem vet. Men hoppas det! 

 
 
carro och toker

carro och toker

12 juni 2011 10:10

Inte någon tröst direkt men min närmaste bhk är inte heller mycket att hurra för, dit har jag ca 4 mil. Därför är jag medlem i en bättre bhk som ligger 9 mil bort och eftersom bensin inte är gratis har jag inte möjlighet att träna ofta där.
Att bara ha roligt med hundarna är det viktigaste

http://www.carro107.n.nu

Sanni

12 juni 2011 16:39

Så synd att allt ska vara så långt borta. Men du har rätt, att ha roligt är det viktigaste :)

 
Carina

Carina

12 juni 2011 15:52

Det är så hos mig med. För mycket skräp som händer och det är ledsamt och får en att tappa lusten till allt.
Jag tycker det låter bra att ni ska satsa på att bara vara och ha kul i sommar :)
Träna när lusten finns så att det blir positivt.
Och jag är ledsen, men min bhk är sämst i världen ! ;)
Finns det ingen människa du kan grabba tag i vad gäller träning ?
Om det är något du funderar över så släng ut din frågeställning här så kanske vi andra människor kan hjälpa till :)
Nån liten ny idé går alltid att gräva fram ;)

Sommarkramar på er !! :D

http://www.carinapn.se

Sanni

12 juni 2011 16:45

Visst är det typiskt? Kan inte allt få vara bra liksom så man har lust med allting!
Ja, jag tycker också att det känns bra, som det är nu med värmen så går det knappt ens att träna förrän kvällen. Mina hundar blir helt slut direkt nästan.

Haha, tveksamt faktiskt att din är sämst ;) Min klubb använder instruktörer som tycker att använda hårda metoder är det bästa. Och nån gång när jag åkt dit och använt klicker så har jag hört den instruktören säga "Nu är det någon jävla klickeridiot här". Tål verkligen inte den människan. Hon var ju även den som lyfta upp Vilda i nackskinnet som valp och sa att hon var dominant! Haha, pucko..
+ så har vi så dåliga träningsredskaper där ;) Allt känns som det ska falla ihop!

Känner ingen människa att grabba tag i om träning, tyvärr.. men funderar faktiskt på att höra på klubben om det finns någon grupp som tränar tillsammans.
Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog inom bara några dagar börja skriva massa inlägg igen, haha. Kändes nog bara mest så igår, att allt var skit ;)
Och som du säger, kan alltid fråga här :)

Massa kramar! Hoppas vi får träffas något framöver :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanni - 10 april 2013 19:48

Det är pinsamt längesedan jag skrev.. Men jag vet inte, jag glömmer bort den här bloggen på något vis.Men det har ju hänt lite sedan sist jag skrev.Vilda har ju blivit mamma igen! Den 26 mars föddes det 6 valpar, 3 tikar och 3 hanar även denna gång :...

Av Sanni - 19 februari 2013 17:17

Jag tänkte uppdatera när Vilda blev parad, men precis vid spänningen i samband med Vildas parning så hände det en grej som förändrade mångas liv. Min älskade moster gick hastigt bort, utan någon som helst förvarning och all fokus lades på det.. Men s...

Av Sanni - 21 januari 2013 21:31

Idag åkte Vilda med Monica ner till Skåne för parning! Vi mötte Monica på tågstationen här i Sundsvall och jag kan ju säga att Vilda blev riktigt glad. Monica ropade på henne och Vilda tittade för fullt och efter ett tag så insåg hon vem det var och ...

Av Sanni - 14 januari 2013 00:35

Nu var det verkligen evigheter sedan jag uppdaterade här, jag skäms ju nästan! Men, det har ärligt talat inte hänt så mycket, så därför har jag inte skrivit heller.Men det jag kan berätta nu är att Vilda har börjat löpa igen, så nu om 1 vecka kommer ...

Av Sanni - 29 augusti 2012 23:34

Ni vet kanske hur jag sagt att Dizzy är den envisaste hunden jag mött? Jag tar tillbaka det. Zooey är den mest envisaste och tjurigaste hund/valp som existerar. Jag tyckte att Dizzy var illa när hon var yngre, men Zooey tar nog priset. Hon tar inte å...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards