sannidizzy

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sanni - 31 oktober 2009 13:21

Imorse när vi började närma oss hemmet efter morgonpromenden (eller lunch rättare sagt) så släppte jag vilddjuren så dom skulle få springa. Och herregud vad dom sprang, sprang som vildar i skogen..

Sedan gick jag hem med 2 trötta hundar i kopplet, Vilda var dock tröttast, fick dra med henne nästan. Hon gick så långt bak hon kunde. Dizzy hade nog klarat av 2 vändor till:)


Nu kan jag fara till Niclas med gott samvete:) Blir lite träning med innan.


Ciao! Trevlig helg

Av Sanni - 30 oktober 2009 15:08

Spårade med hundarna förut. Dom fick ett varsitt spår på lägdan.
Vilda fick även en spårpinne mitt i spåret och på slutet en leksak. Har kört en gång med spårpinne och trodde inte att hon skulle reagera på den, men hon stannade upp där den låg och hon fick beröm, sedan fortsatte spåret och det gick alldeles fint fint. Dock såg hon leksaken på slutet innan hon kommit fram, så hon gjorde ett glädjeskutt fram till den. haha tok hund..


Min syrra fick lägga Dizzys spår, känner att hon behöver lite mer utmaning än bara gå mitt spår och jag behöver lära mig att lita på henne när hon spårar och inte tvinga henne på en annan väg. Iallafall gick det utmärkt, syrran hade gjort en vinkel med och Dizzy klarade ju som vanligt att galant.


Vilka underbara hundar jag har:D

Av Sanni - 29 oktober 2009 13:26

Skulle träna Vilda igår, fotgående. Och det gick allt annat än bra. Hon hamnade för långt fram, satte sig inte, gick snett, skällde osv.. MEn tror det beror på att hon inte fått tränat på några dar.. Så hon blev väl ivrig lill tjejen..


Måste köpa mer hundgodis, sedan ska det tusan tränas mer..


Av Sanni - 26 oktober 2009 18:57

Har inte skrivit på några dar pga att jag spenderat helgen i Långsele med världens underbaraste vänner. Vi hade grymt roligt, förutom att jag ramlade på fredagen och stukade foten, fast den är bra nu igen.
Är så roligt att bara träffas och umgås, måste göra det oftare.

På söndag tog jag & Lisa 15 bussen hemöver. Lisa hoppade av i Härnösand och jag fortsatte mot sundsvall. Åkte inte hem utan for till Niclas för att sedan åka hem nu idag. När jag kom till Niclas hade han varit så gullig och lagat god mat och dessutom tänt ljus och gjort det mysigt. Riktigt underbart och gulligt var det, blev riktigt glad att han gjort sig för.

På kvällen såg vi den animerade filmen "Up" och gud vad grymt rolig den var. Se den, den är underbar!

Kom hem idag vid 16 tiden och har hunnit med en del, hälsat på hundar som blev grymt glada, tvättat, städat rummet som var FULLT med hår. En viss Dizzy fäller så jag borstade henne förut, jäklar vad hår den hunden kan lossna med. hehe.


Nu väntas mest mys med hundarna och hänga tvätt. Imorgon åker jag iväg en sväng igen, in till stan för att träffa Niclas och lämna lappar på arbetsförmedlingen. Imorgon firar även jag & Niclas 6 månader, otroligt vad tiden gått. Vi ska inte göra nått speciellt, utan bara umgås..

Så blir en tidig kväll, för ska åka vid 09:30 imorgon..

Hörs mer!

Av Sanni - 22 oktober 2009 14:23

Måste bara berätta att alla i U-kullen (Vildas) är nu röngtade! Och alla är fria! 5 med A och en med B!
Hur perfekt som helst

Av Sanni - 21 oktober 2009 12:29

Idag är det tänkt att hundarna ska få varsina promenader. Ska försöka att vara ute åtminstone 45 min var. Senare ska dom får gemensam med..


Är skönt att gå ut med dom en och en ibland och kunna fokusera endast på den hunden. Köra lite träning och uppfostra. Det är svårt när man går med båda, för dom kanske har olika hyss för sig. Eller hyssdelen är det Dizzy som står för. Den busen.. Haha, hon är ju för härligt. Undra ifall hon någonsin kommer mogna? Tror nästan inte det:D hihi.



Av Sanni - 19 oktober 2009 09:07

Är inte hemma just nu.. Är fortfarande hos Niclas, kommer nog hem imorgon och då ska det bli träning med hundarna..

Sitter här medan jag väntar på att Niclas ska komma tillbaka, han är på nått möte på AF, så drför klev vi upp tidigt idag. Klockan ringde före 8. Det är tidigt för oss iallafall.. Vet inte vad som väntas idag och dåligt väder är det ute..


Längtar till helgen för då ska jag åka till Långsele till Johanna, dit kommer även Lisa & Angelica så vi ska ha jäkligt roligt!!!

Av Sanni - 17 oktober 2009 10:09

Tränade lite lydnad med Vilda igår och ännu en gång gick det alldeles utmärkt:D Kanske inte är så omöjligt trots allt. Jippie! Känns så skönt att det går bra nu. Underbart.


Idag så ska jag först åka på mitt kusinbarns dop och därefter åker jag till niclas och blir där tills på måndag eller nått. Vet inte riktigt än. Det var tänkt att vi skulle gå på bio ikväll och vi hade bokat biljetter, men SF ringde till Niclas igår och då hade dom inte fått in filmen som vi skulle se, så då var det inställt. Synd, men vi hittar nog någon annan film som vi kan kolla på hos honom... Nått lär vi komma på..


Inatt när jag skulle sova så kunde jag inte röra mig alls. Bredvid mig hade jag Dizzy som låg och trycke upp mig i hörnet. På mina fötter hade jag en Vilda och på magen låg det en kattunge.. Jag border VERKLIGEN skaffa en större säng. OCh imorse när jag vaknade låg iallafall hundarna i fotändan, men alldeles brevid mig låg det nu en annan kattunge. Fullt fullt:)

Längtar efter snön nu faktiskt...
Dizy & Vil 8 feb 2009  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards