sannidizzy

Alla inlägg under maj 2008

Av Sanni - 17 maj 2008 11:49

Måste få berätta över hur stolt jag är över min älskade Dizzy.
Jag har alltid veta att Dizzy är snäll hund, men nu har jag verkligen fått bekräftat över att hon är en super duper snäll hund. Hon är otroligt snäll mot Vilda så jag tror att jag älskar henne ännu mera, även om jag inte trodde att det var möjligt.
Fast lite kunde Dizzy ta i, och säga åt henne när hon är jobbig.
Vilda får göra vad som helst mot Dizzy, Dizzy säger ingenting. Igår hade tillexempel Dizzy en benbit i sin mun, då kommer Vilda dit och ska ha det och börjar dra den från Dizzys mun, vad gör Dizzy? Jo ingenting, tittar bara på henne och släpper och går iväg. Samma sak med maten, Vilda kommer till Dizzys matskål när hon äter, och Vilda tar några tuggor från Dizzy, men Dizzy gör ingenting...

Jag tycker att Dizzy kan säga till, hon är alldeles för snäll...

Av Sanni - 16 maj 2008 19:09

Imorse la jag ett spår åt Dizzy, när jag tog ut henne efter 30 min för att få ta spåret, kände jag mig riktigt hoppfull, samma sak när jag släppte på henne på spåret, hon tog det så underbart perfekt, hoppfull var jag 10 meter till, sedan så började hon springa och springa och glömde bort spåret och började springa omkring istället... suck.. Får ta i en trång skog nästa gång, då kanske hon inte för så...


Det är ett litet monster jag har fått hem:p Vilda (som för övrigt blir 9 veckor idag) gör VERKLIGEN skäl för sitt namn, fasen vilket temperament tjejen har. Förut när vi var ute så började hon bita i mitt byxben, när jag ska ta bort henne och ge henne en leksak istället blir hon skit förbannad och börjar attackera mig typ och slita överallt och skäller och lät aggresiv som bara den... Jag har aldrig haft en valp, så jag vet inte om dom brukar bete sig så eller... ...


Hon lyssnar väldigt väligt bra på "sitt" kan säga det typ närsomhelst och hon gör det...

Av Sanni - 15 maj 2008 22:32

Idag har jag köpt en kamera:) Har inte hunnit använt den så mycket än eftersom batterierna ska laddas m.m Men den verkar bra, det lilla jag testat med den iallafall.


Vilda är en envis rackare, hon påminner såå mycket om hur Dizzy var.
Vilda springer åt helt annat håll än mig och ifall jag gömmer mig så bryr hon sig inte ens, eller efter flera, flera minuter så kanske hon börjar kika efter vart jag är... Träna träna träna är vad som gäller..


Idag har jag tränat lydnad + agility med Dizzy, imorron blir det ett spår eller två åt henne. Nu hinner jag inte skriva mer, jag har en vild valp här som behöver gå ut och en hund som behöver ha sin kvällspromenad.. så jag har fullt upp:) härligt det..

Av Sanni - 14 maj 2008 09:49

Nu när man har Vilda, en liten valp som inte kan nånting,(förutom sitt) tycker man att Dizzy är superlydig. Haha.


Vilda börjar bli väldigt modig av sig, hon törs nu springa en bra bit ifrån en och nosa omkring, den busen. Hon avgudar Dizzy med, ska följa efter henne överallt och så blir hon superglad så fort hon får syn på henne...
Rumsrenheten går lite sämre nu, pinkar inne flera gånger per dag, hon har antagligen fått en lätt urinvägsinfektion så vi ska på affären och handla en grej som vi fick som tips av uppfödaren.

Tränade Dizzy i agility igår, fy tusan vad duktig hon var, hon har blivit så fantastisk i det.

Ska förhoppninsvist på Arken idag, fick ju 700 kr presentkort där:) Jippie!
Nu måste jag ut med en busvalp, ciao

Av Sanni - 12 maj 2008 07:15

Det går super med Vilda, hon är en otroligt duktig liten valp, hon håller sig hela nätterna, har bara pinkat inne 1 gång, kommer nästan varje gång man ropar mm.
Och igår provade jag att lära henne sitt bara på skojj skull, det var bara för att testa och efter endast 2 ggr förstod hon vad det var jag ville och satte sig ner:) Lilla gullungen.
Idag blir det namnlärning, även börja klicka in henne hade jag tänkt.


Igår kom även min älskade Dizzy hem, vi for och hämtade henne vid 1 tiden. Det funkar bra mellan Dizzy och Vilda, Dizzy vill leka med Vilda när vi är utomhus, men det går inte, för hon är så jäkla hårdänt, Dizzy springer mot henne och hoppar typ på Vilda, inte snällt. inomhus är det Vilda som vill leka, men inte Dizzy. hehe.


Fick en super trevlig väckning strax innan 7, utav en liten Vilda osm började bita mig i håret, öron och allt som gick att bita i:P sötnos.

 *paus för att gå och få valpen att sluta bita på stolen*


så... Funderar på att gå ut och lägga ett spår till Dizzy idag.. Det skulle hon behöva min tjej, så hon inte känner sig lite utanför.

Nä, nu ska Dizzy ut och Vilda ska få mat, just nu håller hon på att skälla på sitt tuggben, busvalp

Av Sanni - 10 maj 2008 22:21

Skriver mer nu, eftersom lilla Vilda sover inne på rummet mitt.


Dagen började med att jag klev upp klockan 6 och gick ner för att tvätta mitt hår, sedan väckte jag mamma och Sofia så dom skulle kliva upp nån gång. 06:50 var vi äntligen påväg.
LÅÅÅNG väg ner var det, vi träffade uppfödaren efter vägen mot tierp, hon hade varit på brukshundklubben och kollat på tävling. Så hon hade med sig lilla valpen. Sedan gick det fort, skrev under papperna som skulle skrivas under ( vi stod efter vägen) och så, sedan for vi hemåt, med oss fick vi lite blandade papper, fäll, leksak och ett halsband.
Hon skötte sig utmärkt i bilen, hon sov nästan hela vägen förutom när vi stannade efter vägen för pinkpaus.

Vid 3 tiden var vi hemma igen och sen dess har vi haft fullt upp, lekt, ätit, mysigt m.m Hon är en underbar valp och kan stolt säga att hon inte gjort inne en enda gång (peppar, peppar) och kommer super bra när man ropar på henne. Lilla sötungen!

Imorgon kommer min älskade Dizzy hem, även om jag haft Vilda här hemma så anar ni inte hur mycket jag saknat min Dizzy, det har varit så oerhört tomt. Längtar tills imorron!'


Glöm inte min hemsida http://www.freewebs.com/sannidizzy


Vindra har fått en egen sida!

Av Sanni - 10 maj 2008 18:47

Nu är hon är! Mironik´s Ursus Malai, jag har nu döpt henne till Vilda!

Kom hem vid 15:00 tiden. Har busat en del och så.

Skriver mer imorron! Men slänger in en bild som ni kan njuta av!
upptaderat hemsidan med, gå in vettja!

Av Sanni - 9 maj 2008 23:38

JIPPIE! JAG HAR TAGIT STUDENTEN!
Kan inte annat än att skriva att det har varit en underbar dag, är alldeles för trött för att skriva, KANSKE en annan gång. bilder finns på min bilddagbok, eller snart iallafall.. sannihedlund.bilddagboken.se eller nått

Idag så tog Camilla med familj med sig Dizzy när dom for, dom ska vara hundvakt i helgen eftersom vi hämtar valpen imorron. MEn fy fan vad det var svårt, det kändes som jag skulle börja gråta. Har ALDRIG lämnat bort Dizzy nångång,första natten hemma utan Dizzy, har aldrig varit utan DIzzy när jag varit hemma. Det är tungt, det är det. Jag saknar henne enormt mycket redan. Min lilla älskling, även om jag kommer hämta en valp imorron så kommer det kännas långt tills på söndag. Min älskade underbara tjej.


Men imorron kommer valpen, ska åka vid halv 7 tiden. Kanske det blir en liten Vindra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards